Corona Informatie

In onze praktijken zijn we gewend om volgens strikte hygiëne protocollen zorg te verlenen. Daarmee voorkomen we veel besmettingen. Om de kans op verspreiding nog meer te verkleinen, hebben we onze protocollen verder aangescherpt.

 

Mondkapje bij bezoek aan de praktijk

We verzoeken patiënten en bezoekers om een eigen mondkapje te dragen bij bezoek aan de praktijk. Uw mondkapje doet u op voordat u binnenkomt en draagt u, afgezien van de behandeling, het hele bezoek. 

 

 

Wanneer wordt mijn afspraak geannuleerd of verzet?

We laten alleen mensen in de praktijk toe waarvan wij met vrij grote zekerheid weten dat ze gezond zijn. Dit geldt voor u als patiënt maar ook voor onze medewerkers.

In de volgende situaties wordt uw afspraak verzet:

  • U bent besmet met het Coronavirus
  • Eén van uw gezinsleden/huisgenoten heeft het Coronavirus
  • U bent korter van 2 weken geleden genezen van het Coronavirus
  • U zit korter dan twee weken in thuisquarantaine omdat u contact heeft gehad met iemand die Corona heeft
  • U heeft last van keelpijn, hoesten, niezen of koorts en bent nog geen 24 uur klachtenvrij
  • U heeft gezinsleden of huisgenoten die keelpijn hebben, hoesten, niezen en/of koorts hebben die nog geen 24 uur klachtenvrij zijn
  • U woont in een verpleeghuis, verzorgingstehuis, rehabilitatiecentrum of ander zorgcentrum.

We verzoeken u om, indien één van deze punten voor u relevant is, contact met ons op te nemen en de afspraak preventief al te verzetten.

Extra maatregelen in de praktijk

Geplande afspraken en te maken afspraken
In de praktijk hebben we een strenger deurbeleid. Voorafgaand aan uw afspraak ontvangt u een mail met triage vragen. Wij verzoeken u om deze te beantwoorden. Mocht u geen mailadres hebben of de mail niet ontvangen hebben dan zullen deze vragen mondeling bij binnenkomst doorgenomen worden. Wanneer u belt om een afspraak te maken op korte termijn, zal de assistente deze vragen telefonisch met u doornemen.

Wanneer blijkt dat u toch gezondheidsklachten heeft, wordt de afspraak preventief verzet. Wij vragen u dan ook om zelf al te bellen wanneer u nog niet 24 uur vrij bent van enige vorm van verkoudheidsklachten.

Let op: We verzoeken patiënten en bezoekers om een eigen mondkapje te dragen bij bezoek aan de praktijk. Uw mondkapje doet u op voordat u binnenkomt en draagt u, afgezien van de behandeling, het hele bezoek. 

Wachtkamerbeleid
Om te voorkomen dat er te veel mensen bij elkaar zitten, hebben wij een maximum aantal patiënten dat we toelaten in de wachtkamers waar tussen elke stoel minimaal 1,5 meter zit. U wordt daarom vriendelijk verzocht om alleen naar uw afspraak te komen. In het geval van een gezinsafspraak, kan van u gevraagd worden om buiten te wachten indien de wachtkamer vol is.

Probeer niet meer dan 5 minuten te vroeg voor uw afspraak te komen. Dit om te voorkomen dat er teveel mensen zijn en u daarom buiten moet wachten. Bij binnenkomst verzoeken wij u om uw handen te desinfecteren met handalcohol. Dit is verplicht. Daarna kunt u op de met tape aangegeven streep gaan staan waarbij de assistente uw temperatuur middels een infrarood thermometer op afstand van uw voorhoofd op komt meten.

Wanneer uw temperatuur 37.9 of lager is, kan de behandeling doorgaan. In het geval dat uw temperatuur 38.0 of hoger is, wordt de afspraak preventief verzet. Wanneer de temperatuur goed is, kunt u plaatsnemen op een van de beschikbare stoelen. U wordt vriendelijk verzocht niet meer uw telefoon of uw gezicht aan te raken vanwege de bacteriën en mogelijke virussen na het ontsmetten van uw handen.

De behandelkamer
Wanneer de tandarts, mondhygiënist en/of de preventie-assistente behandelingen gaan uitvoeren waarbij nevel vrij komt, zult u vooraf de behandeling preventief één minuut moeten spoelen met 1% waterstofperoxide om mogelijke virussen in de mond te doden.

Het kan zijn dat de tandarts, waar mogelijk, meer met een rubberen lapje zal gaan werken. Dit is om te voorkomen dat er veel speeksel met de nevel mee komt. Na de behandeling is het niet mogelijk om uw mond nog (na) te spoelen.

Vervolgbehandeling
Het kan wellicht wat afstandelijker op u overkomen omdat we wat meer afstand moeten bewaren. Wanneer u een vervolgafspraak maakt, welke afhankelijk van de situatie in de behandelkamer kan zijn of bij de receptie, hou het dan zakelijk en kort. We zijn ons er bewust van dat dit een gekke situatie is en dat er veel bij te praten of over te praten valt. We willen echter zo weinig mogelijk mensen tegelijk in de wachtkamer hebben. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft.

Ik behoor tot de risicogroepen, wat moet ik doen?
Als u tot één van de risicogroepen behoort kunt u, mits verder gezond bent en u zich gezond voelt, gewoon een afspraak maken in de praktijk.

Vind een praktijk

Vind een praktijk

Met onze praktijken door heel Nederland, zit er altijd een van onze praktijken bij u in de buurt. 

Contactgegevens

Mondzorggilde Nederland
Savannahweg 69
3542 AW Utrecht

Telefoon 030 78 20 100

Stuur ons een e-mail

Contactgegevens

Mondzorggilde Nederland
Savannahweg 69
3542 AW Utrecht

Telefoon 030 78 20 100

Stuur ons een e-mail

© 2020 Mondzorggilde Nederland. All rights reserved. Algemene Voorwaarden | Privacy Verklaring